Dear Palin,

Assalamualaikum.

Bermula dari hari ni, genaplah sebulan aku masuk u. Dalam masa sebulan yang lepas, aku dapat banyak sangat kawan. Aku jumpa bermacam-macam kerenah. Aku belajar bergantung pada diri sendiri dan bukan pada orang lain. Aku berkawan dengan macam2 jenis orang dan yang penting, aku dah ngam dengan beberapa orang kawan baru. "Kawan yang tak tengok dari atas ke bawah,", kata budak bilik aku.

Sebelas tahun aku sekolah dengan perempuan. Semua benda pasal perempuan aku tau (ayat bodoh, aku pun pompuan kot). Jadi, masa mula2 masuk tu aku agak awkward bila bercakap dengan lelaki. Ada sekali tu aku melawak dengan budak2 kuliah lepas tu tetiba ade sorang budak laki cakap "sape cakap tu? kurang ajar gile". Okeh, I get it. Tak lawak, tapi tak payah lah cakap macam tu kot HAHAH.

Hari berganti hari dan minggu berganti minggu. Kalau ke mana2 aku selalu dengan Ain. Waktu dekat kolej aku selalu dengan budak2 bilik aku lah. Oh yah, before I forget, Ain sama kuliah dengan aku. Sama kuliah, sama kolej, sama u. Apa lagi nak sama Ain oi. Lama2, kitorang pun ngam lah dengan beberapa orang mahasiswa (konon hahah). Palin, Dani dan Faiz. Seminggu yang lepas, Palin keluar asasi untuk masuk mara. Jadi sekarang, geng lepak tinggal Dani dan Faiz.

I know you'll read this, Palin so let me get this straight. Palin ni dah jadi macam  "guy best friend" aku dan Ain (Ain yang kata okeh). Gelak kuat2 sama2, pegi mana2 pun mostly sama2 sampai keluar makan pun banyak sama2. Seronok sangat lepak dengan kau dan yes, kitorang sedih sangat2 ko pegi.

Aku dan Ain namakan the first day Palin left "Emo Day". Cara Ain emo ialah dengan pakai jubah hitam pegi kuliah dan cara aku emo ialah dengan gelak sengsorang. Best gelak sengsorang, you should try. Hari Emo berlanjutan sampai hari Jumaat. Tapi, kitorang dah fikirkan satu cara untuk tak sedih. Dan yang ni, tak perlu nak bagitau. Biarlah rahsia, kan Ain?


K10 :)

from left, orang femes, Dani, Faiz dan Palin
mamat2 bajet comel HAHAHAH
perlulah letak gambar yang kiut kan HAHAH bongok gile -_-

Anyway Palin, good luck in the future. Regret not for the past. Live for the present. Thank you for being our friend.



This was what I messaged him after he left. "Goodbye Palin. Till we meet again someday, insyaAllah. May peace and success be upon you and may life offer a bright path ahead :)"



p/s : for the record, play me an acoustic song.

Comments

Popular posts from this blog

How shallow can I be? Very.

2 years later

May was a total disaster