On the very first day,

Aku buka paip air. Air mengalir dan masuk ke dalam lubang di atas lantai. Aku jirus-jirus jamban. Tiba-tiba, seekor lipas bersaiz standard lipas dapur keluar dari lubang tadi.Aku tembak lipas tu dengan air paip. "Lek ah, lipas je kot". Lipas itu pun lari menyelamatkan diri ibarat lipas kudung. Aku mula nak start bisnes. Seminit kemudian, lima, enam ekor anak-anak lipas bertempiaran lari keluar dari lubang tadi. Aku terkejut. "Mak ai, tak boleh jadi ni". Aku pun blah. Gagal bisnes aku. BHAHAHAHAH.


Begitulah sedikit sebanyak apa yang terjadi semasa hari pertama aku masuk u. Aku sebenarnya ada banyak benda nak tulis tapi ada banyak kekangan. Lebih-lebih lagi masa. Dan peralatan. Aku takde laptop, nak online susah gile. Haritu aku pergi library. Survey library, konon :P . Nampak aje komputer, terus melabuhkan punggung di kerusi yang sedap tu dengan harapan dapatlah online. Memang dapat online, tapi sambil menyumpah-seranah dalam hati. Aku klik sekali, tunggu lima minit. Klik lagi, lima minit. Klik lagi sekali, terus lag (stuck). Sambil menyumpah-seranah lagi, aku terus log out. Tak dapat nak salahkan sesiapa, tengoklah berapa puluh orang online dalam tu. Akhirnya, aku balik rumah dan online sambil bernyanyi keriangan.

Nanti ada masa lagi aku online. Banyak sangat perkara yang nak diperkatakan. Oh man, Farah, I NEED YOU! I need you to listen to my stories! HAHAHAH Nanti aku upgrade phone line kat Tanjung Malim tu hikhik.


Dear Splats, 
I miss each and every one of you so badly. But Alhamdulillah, I'm enjoying my life here :D


p/s : Please, don't mind me. Do what you want and don't make me feel guilty. 

Comments

Popular posts from this blog

How shallow can I be? Very.

2 years later

May was a total disaster